sunnuntai 28. maaliskuuta 2010

Virginia Beach, VA - Darien, GA

27.3 Reissupäivä Yksitoista
Aamu suosi meitä kauniilla auringon paisteella ja ranta pääsi oikeuksiinsa. Kevyt aamulenkki rannalla ja kamat kasaan. Ensimmäinen määränpäämme oli Norfolkin keskusta ja siellä erityisesti taistelulaiva Wisconsin. Laivalla oli todella massiivinen ja mittaa aluksella oli 270m. Wisconsin palveli merillä vuodesta 1944 vuoteen 1988 asti.
Valtatie johdatti meidät Pohjois-Carolinan osavaltioon ja Durhamin kaupungin ohi Raleighiin, jossa oli toteuttamisohjelmassa suunnistusta William B. Umstead State Parkissa. Raleighin alueella toimii aktiivinen suunnistusseura ja meille tarjottiin mahdollisuutta osallistua suunnistuskilpailuun sunnuntaina, mutta harmiksemme jouduimme kieltäytymään kunniasta, koska matkamme ei saanut katketa tällä erää. Suunnistelun jälkeen hotellille suihkuun ja huilaamaan. Illalla vielä kertailua seuraavasta päivästä, sunnuntain ja maanantain välisen majoituksen olimme jättäneet avoimeksi, kuitenkin tarkoituksena suunnata mahdollisimman pitkälle Georgian osavaltioon. ZZZ

28.3 Reissupäivä Kaksitoista
Kevyt muffinssi ja paahtoleipä -aamupala mustan kahvin kera ja kohti Raleighin keskustaa. Keskustasta bongasimme Pohjois-Carolinan State Capitolin ja lähdimme suuntaamaan Etelä-Carolinan puolelle aikaisin aamulla. Etelä-Carolinan ohitettuamme saavuimme Georgiaan, joka pitää sisällään tyylikkään Savannahin kaupungin. Savannah tarjoaa paljon nähtävää vanhoine rakennuksineen ja kaupungin sisällissodan aikaiseen historiaan kannattaakin paneutua, ennen sihen tutustumista. Keskustasta ajoimme Fort Pulaskin linnakkeelle, jossa pääsimme tutkailemaan alkuperäisessä muodossaan olevaa sotatukikohtaa. Linnakkeella järjestettiin myös demonstraatio 1800-luvun musketeista ja niillä ampumisesta. Elävää kerrontaa ja laukauksia pääsi todistamaan meidän lisäksi liuta muita nähtävyydelle saapuneita. Lähdettyämme linnakkeelta päätimme jatkaa vielä matkaa etelää kohti ja ajoimmekin n. 100km. Pysähdyimme Darienin pieneen kaupunkiin ja otimme majoituksen tästä. Huomenna olisi tarkoitus ajella Floridan puolelle ja käydä Orlandossa suunnistamassa. Palataan taas parin päivän päästä!